Kan inte bli gladare

Det här tog längre tid än vad jag hade väntat mig. Jag har suttit här nu i två timmar och samlat ihop skolor som jag ska söka. Jag har gjort de avgörande valen. Nu svävar jag bland molnen. Jag sitter och drömmer mig bort och föreställer mig hur jag bara sitter och skriver hela dagarna. Jag gör det jag älskar och struntar i allt annat. Jag är lycklig. Kommer jag in på någon av skolorna så kommer jag fira flera nätter i rad, jag lovar. Åh, ja blir alldeles pirrig i kroppen när jag tänker på det. Jag vill, jag vill, jag vill :D

Det känns så overkligt att jag vekligen vet vad jag vill göra med mitt liv. För bara ett år sen så satt man på gymnasiet och undrade vad som skulle hända. Vem skulle man bli?
Utvecklingen har gått snabbt och nu kan faktiskt ingen stoppa mig. Nu ska jag fortsätta och le, leta lite till och skriva klart min ansökningstext. Jag liksom ser ljuset i den mörka tunneln. Oh, det här är livet gott folk. Det här är livet.

/Sophie
image15
Bild från
http://www.pemtec.se/Resources/penna.jpeg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback