Mycket om mycket

Oh, vilken dag! Var uppe med tuppen klockan halv fem i morse. Glad som en solstråle (lön idag och för det som väntade senare) steg jag upp, duschade och tog på mig arbetskläderna. Brummade iväg i bilen till jobbet och dagen där gick (kors i taket) snabbt som bara den. Kanske var det tack vare att jag visste vad jag skulle göra efter jobbet. Nämligen klippa mig. Det blev inte lite heller, klippte i alla fall bort 20-25 cm. Så nu är man korthårig...om man jämnför med innan. Jag är supernöjd, det blev verkligen kalasfint! Härligt med lite förändring, jag behövde det känner jag.
Sen blev det shoppartåg med Alex. Jag köpte en svart klännin från HM, solpuder, tre par leggins från Lindex, lyx-kattmat från Djurmagasinet och...inget mer just då och där. Alex och jag hann avnjuta en Mcflurry innan det var dags för henne att anta sitt jobb. Då kom Pontus och hämtade mig, vi åkte till jamies. Fick lite goda råd om hundar, speciellt seberian huskys (som pepzi är). Det är inte klokt vad mycket visdom de gav oss. Allt stämde så väl som de sa...kloka männsikor det där. Så nu är det dags att ta in den klokheten och börja bearbeta Pepzi och träna henne rejält. Nu JÄVLAR ska ni få se på lydnad...hoppas jag... :) Vi införskaffade oss en klicker till hundarna och en liten borste till Liza och fick även en klösbräda/säng/lekställning :D
Blev även en sväng till Netto med, det var skitlänge sen vi handlade så mycekt där...om vi ens någonsin har gjort det. Men det avr bara bra saker och jag är hur nöjd som helst.

Jag har nu sen vi kom hem sutit i köket och stoppat i de sista papprena i mina kuvert. Så nu blir det till att göra en sista check innan man klistrar igen dem. Waa..kommer bli sån lättnad när det ä klistrat och man inte kan göra något emr åt saken...längtar. Jag ska posta iväg hela bunten imorgon :)

Baj baj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback