Boktips!

Nu har jag läst ut min bok "Inte som andra döttrar" av Deborah Spungen.
Jag är helt tagen. Tänk att en bok verkligen kan ge ett sådant intryck på en. Jag skakar i hela kroppen och när jag läste den sida sidan grät jag. Ljudligt och strömmande tårar. Det måste vara det bästa slut som någonsin skrivits. Läs boken du med, du kommer inte ångra dig! Det är en sån fruktansvärt stark bok så man känner sig både starkare och svagare än någonsin. Känslan är underlig, men ändå så härlig.
Boken handlar om Deborahs dotter, om hur hon pressas i droger redan som spädbarn. Läkare och psykologer menade att det var det ända sättet att få henne lugn. Tiden går och Deborah och hennes man märker att deras dotter inte är som andra barn, men får ingen som helst hjälp utifrån. Ingen vill veta av deras dotter. "Det är inget fel på henne", menar läkare. "Det är ni som uppfostar henne fel", får de också höra ett x antal gånger. Efter Nancys, som hon hette dottern, död får föräldrarna reda på att deras dotter varit  schitzofren. Hon var en psykiskt sjuk männsika som lärde sig redan som bebis att droger är det ända som kan bota hennes smärta. Därför var det inte så lustigt att hon blev heroinist redan som tonåring. Nancy var ett ovanligt barn som fick en fasansfull död. Men förmodligen har hon det mycket bättre i graven än vad hon hade när hon var i liv. Det låter hemskt, jag vet. Men om du läser boken så förstår du...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback