Magsjukan knackade på

En dag fylld med spya och illamående. Yepp, där har du min dag.
Skitkul. INTE.
Jag vaknade vid io och det första man måste göra är att spy. Usch..det är så fruktansvärt äckligt. Förmodligen har jag fått i mig någon dålig mat, eftersom det är rötmånad nu :(

När jag varit ute med hundarna och träffat Julia en stund så kände jag att det var dags för sömn igen. Så mellan ett och sex sov jag som en stock. Tydligen hade jag pratat i telefonen några gånger under sömnen, det stod det på min mobil ialla fall.
Jag drömde sjuka drömmer och yrade som en galning. Vaknade och kom på att jag bara ätit några skedar fil i morse. Kanske om jag åt någonting skulle jag må lite bättre? Därför tog jag en hund i varje hand och vandrade bort till Julia som skänkte fem knäckebröd till mig. Tack! <3
Jag åt två och sedan blev jag mätt. Eller det liksom tog stopp i matstrupen. Men det var nog ändå välbehövligt. Bättre att äta två knäckebröd än att inte äta något alls, eller hur?

Nu sitter jag här och sörjer över att det inte blir något Gilmore girls för min del ikväll. Jag som hade längtat efter min, Julia och Malins tv-kväll. Men jag orkar inte. Kanske är detta ett sätt för min kropp att säga ifrån? Kanske vill den berätta något för mig? Kanske vill den säga : Sophie, lugna ner dig lite.
I vilket fall som helst så säger jag till mig själv och alla andra: gonatt och sov så gott. Jag pallar inte av vaket tillstånd just nu. Måste sova mera...


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jobbigt med magsjuka och spyor :/ usch!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback