Älska Vs. Hata

Det blev till att tvätta ikväll och jag klagar faktiskt inte. Det känns riktigt skönt, för nu har jag tvättat ALLT som var nödvändigt och massor som var mindre nödvändigt för delen med... Har dock halva tvättkorgen full nu ändå, men den krymper sakta, men säkert :)
Jag har beslutsångest när jag ska åka till Västervik på torsdag. Varför kan jag inte bara välja och köpa en biljett? Nä, jag måste se alla för och nack-delar med de tider som finns att välja på. Har diskuterat detta med både Elin och Pontus nu, utan resultat. För jag vet fortfarande inte. Jösses.
Har ju dock lite att pyssla med innan jag åker, så alltför tidigt blir det nog inte...



Jag längtar så himla mycket tills torsdag kväll så jag får pussa på Pontus igen :) Haha, är jag tjatig tycker Ni? Ja, tyck det Ni...men det är faktiskt så man är när man är kär! Jag är så glad att jag insett hur stark vår kärlek är. Den är ingen vanlig liten flört, för då skulle vi släppt taget helt om varandra. Har man kännt varandra i över 5 år och fortfarande tycker att den personen är intressant och älskvärd - ja, då ni. Då är det minsann looove.
Jag blir så trött på patetiska männsikor som springer omkring och kärar ner sig hela tiden, att påstår att de älskar varandra efter de bara kännt varandra en kort stund, för att sedan påstås sig hata personen en vecka efter. Man ska vara rädd för att använda sådana starka ord som hata och älska. Tänk på det. Vem är egentligen viktig? Vem är älskvärd och vem är hatad av dig, på blodigt allvar?
Vad behöver någon göra mot dig för att du ska HATA den personen? Och vad behövs för att du ska älska någon?
Jag har bara haft en kärlek och han älskar jag. Vi har inte alltid haft det bra, precis som alla andra så går det upp och ner. Men jag kan svara på en sak och det är att jag aldrig någonsin kännt att jag hatat honom. Han har funnits närmast mitt hjärta hela tiden. Så ligger sanningen till. Hur är din sanning, egentligen?

/Såååphie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback