Födelsedag, glögg och julafton!

Solen skiner och några snöflingor gnistrar på marken. Alla klapparna är inslagna och klara, nu återstår bara min klädsel. Ska straxt göra mig redo för att åka hem till mamma och pappa. Ska bli så mysigt, käka mat, titta på Kalle och agera tomte två gånger.
Ikväll blir det vidare firande hos Emil och Malin med Pontus släkt. Det blir en lång dag idag. Men mysig :) Kanske t.o.m blir lite bada balja ikväll!
God jul på er, hoppas ni får en riktigt underbar julafton!


I går var Tengver och  Pernilla har en sväng på kvällen. meningen var från början att vi skulle ta en öl på krogen och ha lite julvaka. Men det var stängt precis överallt. Så vi beslutade oss för att ta lite öl, glögg och pepparkakor här hemma istället. Gick ju lika bra det :) Lyssnade julmusik, lite "Hasse" och pratade en hel del. Allt medan Chabo gjorde samma sak om och om igen - tiggde om gos. Sötnöt.
Förresten, idag ska jag få träffa min hund! Pepzi...oh, saknade, älskade gumsan. Jag ska gosa riktigt rejält med henne idag och ta henne på en julpromenad.


I går fyllde Alex 20 och det firade vi med buller och brak den 22:e med både hennes släkt och alla kompisar. En fruktansvärt lyckad kväll med en Sebbe som höll i stämningen på gitarren, en pappa Sonny som hade gjort en alldeles förträfflig smörgåstårta och en Alex som riktigt strålade av lycka. Älskar dig vännen.


Nehepp, jag sa det nyss..men säger det igen : GOD JUL!
/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback