Globen Vs. Västervik

Det mänskliga talspråket är ibland ett mirakel. Tänk vad det kan göra att rensa luften, att verkligen tala ut. När gjorde du det senast? Jag gjorde det nyss och stenen i magen försvann på några minuter. Tack gode Gud för språket. Jag är fri och lycklig igen. Tack!



I fredags var jag och Annika på Idol-finalen och jag fick uppleva Globen för första gången i mitt liv. Det var fruktansvärt mäktigt! Den liksom skakade av alla applåder och fotstamp. Ojojoj, det måste göras om. En Globen-vistelse är något alla männsikor borde få uppleva. Jag är helt tagen.
Att dessutom Marie vann gjorde ju inte upplevelsen sämre precis. Oj, folk blev som tokiga, inklusive mig och Annika, det hoppades och stojades av glädje. Visst, jag har gillat Amanda resan igenom... MEN i ärlighetens namn, jag fick ont i öronen när hon tog i för mycket. Blev besviken på det resultatet, eftersom jag trodde att jag hejade på henne när jag steg in i Globen. men allt är helt enkelt en annan upplevelse live och det är något man får ta. Jag som suttit hemma som klistrad vid alla Amandas uppträdanden och tyckt att det inte gjort något att hennes falska toner varit fler än de rena. Plötsligt ändrades hela känslan och man tyckte inte ens att henns framträdande var något speciellt.
Marie var jag därimot helt betagen av och inte ett öga var torrt under hennes första låt. Jag satt helt förstummad och bara gapade. Jösses, vilken röst männsikan har!
Båda tjejerna var ändå värdiga finaliser, trots att min önskan om Daniel i finalen gick i kras. Men jag hängde inte läpp för det - han var ju där ändå! Sjöng gjorde han också - "Grace Kelly" dessutom!
En riktigt lyckad dag/kväll för våran del som för övrigt kom hem till Annika och Niklas runt tolv. I lägenheten väntade även lussebullar och mjölk...och tomtar, såklart!


På lördags morgonen 06:50 satt Annika och jag på bussen mot T-centralen fullpackade med väskor och krimskrams. När klockan slog 08.12 var vi påväg med buss mot den kära hemstaden. med bara fyra timmars sömn så borde vi tagit tillfället till akt och sovit en stund. Men vi blev otroligt nog pigga och pratglada hela resan hem :)

Fortsättning följer....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback