Träning och snökaos

Idag var det meningen att jag skulle gå upp senast halv tio. Men som den sömntuta jag är så vaknade jag inte till liv förrens klockan slog tio.
Jag pallrade mig upp ur sängen och drog på mig myskläder fort som attan för att inte frysa ihäl påväg till köket.
Snöflingorna dalade ner från skyn och jag kände att jag bara ville stanna inne hela långa dagen. Men det tillåter inte mina hundar. De ville ut och kissa så fort som möjligt. Så okej då, efter en god frukost så begav jag mig ut i snön, fullt påpälsad med underställ, termobyxor och skidjacka.
Pepzi ville som vanligt leka med varenda snöklot som hon hittade, men matte var inte på humör att hänga med på leken idag. Så hon gav upp efter ett tag. Chabo han bara la sig ner i snön och gjorde snöänglar som aldrig förr. De älskar när det snöar. Jag gör det inte. Snö får det gärna vara - men det behöver inte vräka ner.

Efter promenaden packade jag mina träningssaker och traskade ner till Atlet. Köpte mig ett halvårskort. Äntligen ska man komma igång med träningen. Nu ska jag ge upp mitt liv som säckpotatis. Jag ska bli träningsfreak igen. Underbart!

Vi har hämtat vår dekoder till tv´n idag. Det känns så himla lyxigt! Vi har både bredband och massor med roliga kanaler : ) Jag älskar vår nya lägenhet och alla dess tillbehör. 

Jag börjar jobba vid halv sju i morgon bitti, så om jag inte ska vara en levande zombie så är det på tiden att hoppa till kojs nu. Åh, längtar faktiskt tills imorgon, trots att jag ska jobba. Vi ska på middag hos mamma och pappa senare på dagen och sen vi på nyårsrevyn. Shohoo!

Natti Natti




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback