Eskilstuna och räkkryssning

Livet ändras snart och nu är det allvar. I fredags åkte jag, Pontus, mamma och pappa till Eskilstuna för att titta på lägenheter. mamma och pappa var mest med för lite hjälp med vart vi kunde bo och hur vi skulle hitta och så...och jisses, vad glada vi är att de ville följa med. Vi hamnade på värsta getto-stället till att börja med.  Jag har aldrig sett något liknande i hela mitt liv. Helt sjukt...
Så när man började ge upp hoppet om att hitta något vettigt id en staden så kom ljuset fram! Vi åkte till andra sidan stan och hittade guldgruvan. Mitt i centrum, precis vid tågstationen ligger det...vårat nya, lilla, fina hem. Det kan inte bli bättre, perfekt läge, billig hyra och på första våningen. Lyckan var ganska rejäl när vi åkte hem på kvällen. Mamma drog lugnande suckar och sa "Tur att ni inte hamnde på getto-stället, då hade jag varit nervös varje dag"
Planeringen av den nya lägenheten är nu i full gång och nu i veckan är det rensning av garderob och förråd som gäller. Slänga, slänga och åter slänga saker! Nu ska det röjas rejält!



I går blev jag, Pontus och Tengver påhejjade att åka på räkkryssning med Freden. Det var marcus som så gärna ville ha med oss när han var på personalfest på kryssningen. Vi tackade ja och snart var vi alla fulla med både räkor och vin :) Det var en riktigt mysig tur och kvällen fortsatte i samma anda. Det bar av till stan och vandrade runt bland krogarna. Till slut beslutade vi oss för att dansa loss på Stadt. Oj, vad länge sedan det var och oj vad det känns i min kropp idag! Haha, ett riktigt träningspass! Vilken fantastisk kväll vi hade! Jag är stört nöjd och kvällen avslutades med en mjukglass på Åhmans. Ja, visst är jag lustig, det spöregnade ute och var kyligt. men jag var törstig och sugen på glass - så glass fick det bli. Den var god och jag somnade sött när vi väl nådde hemmet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback