Första doppet

Årets första dopp har utförts idag. Visst var det kyligt, men väldigt välbehövligt. Jag stod inte ut att gå här hemma i lägenheten, så jag ringde Tengver och tog med hundarna till hans bil. Så var vi på väg. Vi plockade även upp ida på vägen, hon var också varm och bad-sugen. Vi åkte till ett ställe jag aldrig varit på innan. De var helt perfekt för hundarna och tydligen så kallas det t.o.m "hundbadet" här i stan. Dit kommer det bli fler besök i sommar misstänker jag. Kanske åker jag dit redan i morgon igen?
Vi hade en mycket trevlig och varm vistelse på den lilla lilla sandstranden och hundarna var överlyckliga. Chabo badade gratt och simmade efter oss när vi plaskade runt, medan Pepzi mest stod på olika stenar i vattnet. Hon är ju så rädd att blöta magen, min lilla tjeja.

Väl hemma igen så blev det till att stoppa lite mat i magen. Jag åt alldeles ensammen, eftersom Pontus jobbade till elva. Men det gick bra det med, fick i alla fall i mig lite. Jag tycker det är så svårt att äta något när det är sån värme ute. Man tappar liksom matlusten totalt. Imorse, eller snarare klockan tolv, så åt jag och Pontus tivolivåffla (glass) till frukost. Den bästa frukosten någonsin måste jag medge. Mmm...

Kvällen har spenderats hos min kära vän Malin. det första vi gjorde var att hugga in på pingis. Vi körde elva gånger och hon vann sex gånger och jag fem. Marginalen var inte stor, då hon bara vann med ett ynka poäng. men nu har vår turnering börjat så vi får väl se vem som tar hem segern i slutet av sommaren. Vi lär ju bli skapligt bra ialla fall. Det har redan gett resultat, på bara två gånger!
När klockan slog nio så satt vi bänkade framför tvn med kaffe och glass (oj då, andra gånger idag). Desperate housewives hade säsongsavslutning idag och det slutade på ett oväntat uppklarat vis tyckte vi. Det avr som om alla problem löstes och att det nästan inte finns några fler mysterier kvar. Men vi får väl se vad de hittar på för något till hösten...
När klockan slog tio drog vi på oss strumpor och tofflor för att bereda oss ordentligt inför de kommade timmarna. Vi grävde och vi grävde. Sen planterade vi massor med fina växter och blommor i deras trädgård. Oj, vilket mästervärk vi gjorde. Man är inte lite stolt nu faktiskt... Att det kunde vara så roligt att plntera blommor, det kunde jag aldrig ha anat. När klockan slog tolv var vi klara så då tog vi oss varsitt välförtjänt glas juice och pratade lite till.
Pontus kom förbi och vi åkte i bilen hem. Nu har vi precis ätit smörgåstårta som hans snälla mamma gjort till oss. inte lite god den var. Och det bästa av allt : finns massor kvar! Shooohooo :)

Nepp, dags för lite bokläsning och sen sussa sött. Fy bubblan vilken träningsvärk jag lär ha imorgon. Riktigt rolig och nyttig motion har jag sysslat med idag: Badande,  pingis och planterade.

Good night!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback