Alla dog, varför?

Jag är verkligen helt slut. Om fem timmar är det dags att slita igen. Känner mig inte så värst pigg på det måste jag väl ersänna. Mitt huvud känns tugnt, kroppen värker och hela jag bara skriker "Låt mig vila". Synd att ingen hör mig, det blir bara till att pallra sig till jobbet idag med...
Som tack är jag ledig en hel dag (!) sen, så imorgon blir det slappa och även träffa Sarita och Alex. Vilket jag ser fram emot jättemassor!



Inatt drömde jag hemska drömmar. Alla mina kompisar dog. Alla. Jag vaknade med ett ryck, men kände mig oerhört lättad att det bara var en dröm. Usch, det går itne att beskriva tomheten som jag kände... :´(
Vad kan den drömmen tänkas betyda? Måste kolla upp saken i min drömbok... kanske är jag rädd att mista alla när jag flyttar? Eller är jag bara så rädd för ensamheten?
Vill hur som helst aldrig mer drömma så läskigt. Det var pistolskott och blod över allt. Någon försökte döda mig med. Jag låste in mig på toaletten. En människa med pistol närmade sig toaletten och sköt sedan igenom dörren. Jag duckade, gömde mig och gjorde verkligen allt för att överleva. Tillslut tystnade allt. Pistolerna var försvunna, men blodet var kvar. Jag gick ut för toaletten, lättad över att jag klarat mig. Men snart bröts jag ner igen. Jag hittade kropp efter kropp, alla döda. Telefonen ringde, men jag kunde inte svara. Min kropp löd mig inte. Jag hörde Pontus röst på telefonsvararen, men minns inte vad han sa. Jag var som fast i en bubbla.
Varför? Någon som har ett vettigt svar på min dröm?


Nu ska jag ta mig en uppfriskade promenad. Annars är risken stor att jag blir kvar här ett bra tag till...
Tingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback