Lite om mycket

Chip och hej.
Fredagen blev riktigt lyckad dag. Jag och Pontus började dagen med att hämta våra linser som kommit på posten. Vi var ivriga och ville självklart testa med en gång. Men oj så svårt det var. Fast efter mycket om och men så lyckades vi båda två.  Vi kände oss snygga i våra bruna linser och hoppade in i bilen och åkte på roadtrip. Bluesfestivalen var hur mysig som helst. Synd bara att vi var tvungna att åka hem samma dag. (Dumma jobb.)  Solen glassade på hela dagen så därför blev vi glassugna och köpa oss varsin. Mums! Sen var det fika hos Jörgens föräldrar och sen bjöds det på grillat. Oh, smakade gudomligt.

Pontus och jag lämnade Mönsterås runt halv åtta. Då åkte vi mot ett nytt mål - Misterhult. Jag ville ju så gärna se Emils farmor och farfars hus där och det passade himlans bra eftersom Emil och Malin var där då. Vi anlände helt ovetantes om att det var födelsedagskalas där. hej och hå, massor med släkt och vänner som fikade. Därför blev det själklart lite kaffe och tårta även serverat till oss. Jisses vilken snyltar dag. Snacka om att vi var mätta och belåtna när vi kom hem.


Helgen har enbart bestått av jobb. Eller inte helt förresten. Det var ju bal igår. Så jag, Pontus och Tengver var nere på stan och spanade in alla fina bal-par. Elin var så vacker!! Hoppas du hade en fantastisk dag gumman!

På kvällen kom Tengver och Ida hit. Det blev middag på Torino och sen ledde det ena till det andra. Öl, cider och vin blandeades flitigt i min mage under kvällens gång. Efter Torino blev det häng på vår balkong i ett X antal timmar. Tillslut pallrade vi oss ner till stan och nådde fram runt halv ett. Sen blev det till att se sig omkring, snacka med lite folk och en timma senare så tackade jag för mig och cyklade hemåt. Hela vägen hem tänkte jag på hur fasen jag skulle palla upp på morgonen. Men jag klarade det.  Yes, I did! :D
Det var verkligen värt det. För kvällen var fantastisk och jag har inte alls varit så bakis som jag förväntade mig.


Grattade min kära mamma gjorde jag efter jobbet idag. Hon fick en stor kram, ett jättesött kort och en vacker vit och rosa orkidé. Hon blev så glad så :)
Pontus och jag blev bjudna på en ny maträtt som pappa testade. "Sommarwook", kallade pappa den. Jovars, lite somrigt smakade den nog allt!


Nu ska min kärlek och jag ta varandra i handen och våra hundar i koppel. Sen ska vi vandra en bit. När vi återvänder in igen blir det filmkväll med glass och choklad. Hjälp hur ska jag kunna visa mig i bikini i sommar?! Annika, kom hem nu och släpa med mig till gymmet. Jag sväller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback