Drömmar hit, drömmar dit


En gång fanns drömmarna där, en gång trodde jag på dem
En gång försvann drömmarna, som om de aldrig funnits
En gång kom drömmarna tillbaka, stanna kvar hos mig nu mina drömmar




God morgon Sverige kanske man borde säga :)
Jag vaknade för en timma nu och det första jag gjorde var att sortera tvätt och springa ner med det i tvättstugan. Jag lyckades fortfarande inte få igång den maskinen som har varit strulig de senaste månaderna. Så jag ägnade ingen längre stund åt att vara arg på den. Hade ju redan innan ställt in mig på att den skulle strejka. Strax är det dags att gå ner och slänga in en ny tvätt och sen är det diskning som står på schemat. Jippi.

Det var så fruktansvärt skönt att ta en lång frukost idag. Inte stressa, bara äta i lugn och ro. Keso, avokado, bröd, yoghurt, juice och kaffe. Så gott!

Jag drömde inga mardrömmar i natt. Det har jag gjort de senaste månaderna, vaknat svettig och yr. Vaknat gråtandes och vilja bli tröstad. I natt sov jag så gott att jag skulle vilja sova hela dagen. Tänk vad lite kärlek, omtanke och ömhet kan göra.


Idag ska jag lyssna på Winnerbäck hela dagen och fortsätta drömma. Drömma om oss.

/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback