Poesi och midsommarkrans

Min dag har varit så mysig och bra, t.o.m bättre än väntat!
Jag vaknade iofs inte förrens klockan var elva, fick då lite smått panik. Skule ju tvättat vid sju och städat i ordning lägenheten. Men det fick vänta helt enkelt. Jag svirade om och åt lite frukost. Sedan var det bara till att trippa i väg till mitt "kära" tåg.
Maria mötte upp mig när jag väl var framme vid Midsommarkransen. Vilket är mitt nya hem och jag kommer trivas kanon, det är jag säker på! Åh, vill flytta nu nu nu! Fast det är klart, jag kan nog vänta...är ju bara tre ynkliga veckor kvar nu. Shooohoo! :D

Vår poesikväll på skolan flöt på bra och det var så trevligt att vi vill ha en ny sådan afton i vår! Det var så mysig stämning med rödvin, glada männsikor och vackra dikter. En näst intill perfekt kväll! Fler folk än väntat dök upp och granskade oss, vilket var mycket uppskattat.
Det ända som körde ihop sig var dom dumma tågen som skulle ta mig tillbaka till min lägenhet. Självklart missade jag tåget från Centralen, kom 2 minuter försent.  Bläk. Jag blev lite smått irriterad om man säger så, men jag tröstade mig med en magnum mandel och en cola. Sen blev det till att gå tillbaka till pressbyrån en gång till, köpte mig en tidning med. Så hela tåg resan "hem" blev mycket trevlig. Jag blev glatt överraskad när jag började läsa boken som följde med tidningen. Den utspelar sig nämligen i Midsommarkransen. Fy sinnes vilket sammanträffande!

Två sötnosar kom och mötte mig vid stationen och lyckan var gjord! :D

Förresten, min lilla Liza har blivit mamma igen. Vill så gärna se hennes ungar...blir nog en hemresa innan jul trots allt :p

Nu är det bedtime. Jag ska drömma så väl om att snön försvinner så att den faktiskt är borta till morgondagen.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback