Livrädd för regn

Idag kom våren på riktigt. Jag var livrädd att regnet skulle stå som spön i backen när jag närmade mig Stockholm, men icke. Värmen var påtaglig och jag njöt. Jag slickade i mig varenda liten solstråle som syntes. Så det blev en mysig promenad till Slussen. Det var jag och alla turister. Tydligen var det inte bara jag som upptäckt sommaren. Folk satt och njöt vid vattnet, många gick med en glass i handen och framför allt: jag såg inte en enda som sprang i ren stress. Stämningen var ändrad och jag fick plötsligt en vind som sa att jag älskar den här stan. Jag trodde bara det var Västervik som kunde ge mig sådana här känslor, men efter idag så måste jag ge med mig. Stockholm är förjävla vackert.

Det blev dock ingen glass för min del idag. Istället inhandlades apelsiner, bananer, tranbärsjuice, keso, avokado och yoghurt. Livet måste gå mot ett nyttigare håll, annars dödar jag och min mage varandra.

Nu blir det lite läsning och sen fortskrider mitt arbete med boken. Jag har nästa kapitel helt klart för mig, inne i huvudet. Så nu ska det bara ner i klartext på papper också. Hard work work.

Och Västervik, vi ses på torsdag igen. Tjipp!
/Sophie

Kommentarer
Postat av: alex

fysören vad jag saknar dig min vän

2008-04-20 @ 19:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback