Skrivande & läsande

Dagen har seglat förbi och mycket har uträttats. God frukost med underbart sällskap och "Våra bästa år" - bravader på tvn. Sen följde promenad ut till slottet och en mysig hantverkarbutik. Där inhandlades en födeledagspresent som ska ges bort imorgon :) Är bjuden på middag och mys imorgon i min (förhoppningsvis) kommande bostad. Det ni ;D

Kvällen har passerat och tvätten är tvättad. Kvällen har passerat och mat har lagats och ätits. Kvällen har passerat och 105 sidor har lästs. Nu har jag i alla fall kommit en bit på vägen får man väl ändå säga. Jag ska läsa ut boken imorgon, för att sedan börja på nästa. Jag kämpar, ja man skulle ljuga om man sa annat. Jag har funderat på om pappa har läst mitt mail som jag skickat. Misstänker att han inte har gjort det, har i alla fall inte fått någon respons på det. Vilket jag borde, lite stolt är du väl pappis? :) Inte varje dag man får höra sådana saker om sin dotter, att hennes texter är som att läsa ur en riktigt bra bok. Eller?

Hon skryter,
tänker någon.
Ja, man får man sådana omdömen så får man göra det. Någon skulle också göra det om dessa ord sas riktat till någon. Du skulle göra det. Du skulle bli lika glad som jag blev. Jag vet det. Så om någon sitter och dömer, sluta med det. Gör du det, vet du inte hur det är att vara författare. Gör du det, vet du inte hur det är att älska sitt liv och få beröm för det man gör av det :)

Dags att läsa fler sidor i "Doktor Romand". Chipp och godnatt Sverige!


/Sophie


 image107
Ibland är jag rätt ball, så håll käften.


Kommentarer
Postat av: emma

http://enlitentax.blogg.se/1207861704_tjejer_passa_p__ni_ka.html

hoppas du vill vara med o tävla om stevemadden skor!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback