1 Augusti - ny hemstad

En madrass, en gitarr, tre blomkrukor inklusive blommor, två lampor, en dammsugare = mitt hem för tillfället. Resten av möblemanget och prylarna befinner sig nästan 10 mil här ifrån.
   Pontus och jag slet som djur i gårdagens hetta. Innan vi åkte var jag tvungen att hoppa i sjön för lite svalkande innan bilfärden. Jag simmade omkring länge, njöt av att ha så nära till allt...nära till vattnet, stan, familjen och vännerna. För snart är jag längre bort, inte oåtkomligt långt bort, men längre ifrån. Just nu är det bara jobbet som håller mig kvar här, kunde så skulle jag flytta mig själv med, redan idag. Längtar så innerligt efter att få placera ut mina blommor på sina rätta platser, rensa upp i rabatten på uteplatsen och måla köksluckor i fina gråa toner. Jag ska laga middagar i ugn, hänga upp vackra gardiner och tända alla sovande ljus.

Idag väntar jobb och jag känner på mig att dagen kommer susa förbi som en blixt. För det är grå himmel, vilket betyder att männsikor är hungriga, vilket i sin tur betyder att de kommer till mitt jobb :)

Ha en underbar dag tillsammans.
/Sophie

Kommentarer
Postat av: Elin

Så himlans härligt det låter. Jag kommer och hälsar på er så fort jag får :)

Jag kommer att sakna dig Sophie.

2008-08-02 @ 12:11:42
Postat av: Annika

Hej!

Ja jag kommer sakna dig också Sophie... Nu finns du hos ingen.. :(



Kramar

2008-08-03 @ 07:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback