Det ska göra lite ont

Men god kväll på er där ute i världen. Mina ben gör ont, har träningsvärk av allt promenerande. Men jag ska inte klaga, känns ganska bra när man vet att något gör nytta. Min kropp behöver byggas upp, repareras och möjligen stylas om lite. Så visst är det ett steg i rätt riktning.
   Promenader tas runt sjöarna här omkring. Thea har lagt upp några finfina bilder på sin blogg: www.missilsk.blogg.se 
Jag är för lat för att orka få in mina bilder i datorn, men hennes duger gott och väl :)
   Dagen har spenderats i ett konstigt tillstånd. Jag vill bara ha jullov just nu och det ända som jag egentligen har varit positivt med dagen var just morgonpromenaden och solskensvädret. Mitt humör lyser väl inte sådär superstarkt, men det blir väl ändring på det med så småningom. 
   Jag har fått ner några rader till kapitlet som jag tragglar med just nu, på fredag ska det lämnas in och jag hoppas innerligt att jag hinner. Jag ska klara det. Sånt brukar ändå lösa sig tillslut, även att det känns som texten går bakåt istället för framåt just nu. Men det är svårt att leva sig in i en elva årings psyke. Hujedamej.
   På fredag är alltså sista skoldagen innan man får ledigt. Eller nej, inte ledigt(en författare har aldrig ledigt) Men lov. Åka till Västervik. Träffa alla underbaringar och i alla fall försöka koppla av lite. Och äta julmat. Mammas och pappas mat. Om det är något jag saknar, så är det just det. Och Pepzi, trots att hon fäller som den värsta vargaunge nu.
   Håll tummarna för mig och mitt textknåp. Och om någon besitter förmågan att spola fram tiden till lördag, så är det ett ypperligt tillfälle att använda den makten just precis exakt NU.

Go natt!
/Sophie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback