Götgatans leende ögon

Vaknade två minuter innan alarmet började dåna. Har varit samma sak i en vecka nu. Vet inte vad det är med min kropp, men det vet väl helt enkelt när det är dags att vakna.
Blev glad av solskens möte från fönstret. Spanade ut mot stan, skymtade globen mellan maskaraborsten. Jg var nyttig till frukost idag med keso och avokado på knäckebröd, yoghurt, vatten och en kopp kaffe för att väcka min hjärna ytterligare ett snäpp.

Promenaden från slussen var härlig, vädret var ljummet och Maria och jag samtalade glatt hela vägen till skolan.
Dagen gick snabbt och vips var klockan halv tre och vi fick sluta :)

Annika och jag möttes upp och startade med en fika i Gamla stan. Det var så mysigt! Vi var i ett sånt där café som ligger nere i "underjorden". Man fick en speciell känsla och broccolipajen smakade extra gott.
Efter några timmars pladder och fikande med efterrätt som bestod av varm choklad av färgen vit, så begav vi oss mot Götgatan. Vi fann en underbar skoaffär - Belle. Det fanns många fina skor, till ett bra pris dessutom. Så jag köpte mig ett par minsann! Äntligen får man väl säga. Nu saknas bara min älskade skinnjacka...nästa månad så ska den bli min...lääängtar.
Annika och jag kommer inte ses på ett bra tag nu, minst två veckor. Känns trist, men jag vet att nästa gång vi ses kommer vi att ha lika mysigt och trelvigt som vanligt. För det har man med Annika. Hon är en sån där trevlig typ som får en att garva. Hon får mig att må allmänt bra helt enkelt. Till och med så bra att jag orkade läsa igenom alla texter som ska läsas tills imorgon när jag kom hem vid halv åtta, trött och utmattad. Men jag har lärt mig, är man tillräckligt lycklig och har en stark drivkraft så klarar man det. Och det spelar ingen roll vad det är. Kom i håg det mina vänner.
image78



Nu blir det till att packa lite inför den långa resan.

Gó natt,
jag har hittat en skatt. Har du också det, älskling?
/Sophie

Kommentarer
Postat av: annika

Hej! Ja vilken trevlig eftermiddag vi hade! Jag kommer nog sakna dig mer tills nästa gång vi ses.. det är ju lite ensamt här i Stockholm när itne du är här och man inget jobb har :/
Ha det så bra i Vviken!!
KRAMAR OM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback