Här får du något att läsa sötnos

Nu är man ensam i sin vrå igen. Ingen hund som viftar på svansen så fort man rör sig. Ingen älskling som pussar min mun. Bara jag. Men om tre dagar är vi tillsammans igen. Och gissa vad? - Jag längtar redan.

image76

Igår åkte vi till Annika och Niklas i Tyresö. Jag har aldrig tidigare åkt fel. Inte ens när rösten på bussen inte sa något och textremsan inte heller visade vart vi var OCH det var mörkt ute. Inte ens då åkte jag fel.
Men nu, när jag ska visa när jag ska visa Pontus och Chabo vägen, då går det åt pipsvängen. Den ända som jag gjorde rätt var att komma ihåg 19 och ett "H". Sen tog minnet slut. Därför hamnade vi på T-bana mot Hässelby.
Vi hoppade av i Abrahamsberg och satte oss på ett nytt tåg som tog oss mot rätt riktning. Jag gör aldrig mer om det felet. Nu är det dags att börja lära känna staden på ritkigt känner jag. Därför har Maria och jag bestämt att vi ska göra en utflykt i veckan till ett nytt ställe. Vi börjar efter lovet - jag längtar! Lyxigt med egen guide, eller hur ;D

Väl hemma hos Annika och Niklas var jag lycklig och lugn. Men frusen. Det hade fallit snö i Tyresö och mina tår var stelfrusna. Jag fick låna Annikas varma tofflor. Då blev mina fossingar glada minsann!
Min mage blev också glad. Värdparet hade lagat supergod middag. Kyckling med melonsallad. Jag vet, det låter konstigt, men det var HUR GOTT SOM HELST!
Sen blev det melodifestivaltittande följt av Gitarheros. HUR ROLIGT SOM HELST! :D
När vi skulle hem så hade vi tur för första gången på hela dagen med vårat resande. När det återstod två minuter tills bussen skule gå, begav vi oss ut  kylan igen. Vi sprang, vi kämpande och vi hann - precis i tid!
Vi satte oss, höll hand och klappade bubben som tittade på oss. Sen la han sig ner och sov, ända vägen till Gullmarsplan. Väl inne i tunnelbanan sov han igen. Pontus och jag var vakna, men inte mycket mer. Hade jag varit hund, hade jag sovit jag med.

image75
Jag tycker om den här krabaten väldigt mycket, så mycket att man nästan går sönder.

Idag "råkade" Pontus och jag sova till halv två. Då tog jag med Chabo på en promend och Pontus packade ihop bäddsoffan och städade. Så när jag kom in var det strålande fint på rummet. Tack älskling :)
Sen lagade jag kycklig, pommes och wok. Det blev mycket mumsigt och vi blev mycket mätta. Så pass mätta att vi var tvungna och vila efter maten. Blev mys framför tvn ett tag innan vi tog nya tag och gick en promenix till affären och handlade lite nödvändigheter. Jag köpte cola och choklad, som jag levt på sedan det inhandlades.
Än är det inte slut, så jag klarar av att hålla ögonen öppna ett tag till. Har nämligen många texter att läsa tills imorgon. Så det är väl dags att man sätter igång med det nu antar jag.

image77
Förresten så pratade jag med denna pingla ikväll i över en timma. På torsdag ska vi ses och äta frulle på stan. Och bestämma när hon ska hälsa på mig. Jag längtar som tusan. Jag har mycket att längta till, märker ni det? Det är helt uuunderbart.

Nu måste jag läsa, läsa, läsa. Och dricka lite till cola.
Puss & Gonatt!
/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback