Många männsikor

Idag har jag trotsat hälsan riktigt rejält. Elin och jag vandrade på stan och jag fyndade ett och annat. Fast vi började med att dricka kaffe på Morella, myspys.
   När Elin skulle bege sig hemåt så var jag fräck och ringde till Julia och bjöd in mig själv på middag :) Det var en trevlig vistelse med mycket prat och en servande David som både lagade maten, la Anna och bjöd på kaffe. Där har ni en riktig karl, en man som tar sitt föräldraskap på allvar! Jag blir alltid lika glad att se att det fortfarande finns unga männsikor som kan ta hand om sitt liv och andras med för den delen.
   Julia och jag avslutade med att handla lite på Willys och sen skjutsade hon hem mig. Det var så skönt att åka bil, för det här vädret kan gå och dränka sig innan det dränker hela stan.
   Chabo är en mycket nöjd hund denna vecka. I går vad jag hemma nästan hela dagen med han, i förrgår var han med mig hela dagen både ute, hemma hos Malin och senare hemma hos Therese. Idag hade han äran att få följa med till Julia och David.
   Nyss har han ätit ost-kanter som jag skar bort och straxt ska vi ta oss en promenad ut i det äckliga vädret. Fast Chabo tycker förståss inte att det är lika hemskt med regn som jag tycker, han är glad i vilket fall. Bara han får springa lite lös och lukta efter löptikar så är han nöjd. 
   Tänk om man själv kunde vara lika lättroad...
   /Sophie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback