Den bästa dagen

God eftermiddag kära läsare. Nu flimrar det framför ögonen, små svarta prickar flyger envist omkring och munnen tuggar marabou mjölkchoklad. Jag vet att det inte är lördag idag, men när man är trött och glad så får man. Vid klockan ett i natt blev jag äntligen klar med min text om stöld och flykt. Tack älskling för att jag fick ringa och ojja mig inför dig några gånger! Annars hade det aldrig gått så bra som det gjorde.

image72
En längtansfull blick bortskänkes till min saknade älskade Pontus.


Jag trodde aldrig att jag skulle orka upp imorse, somnade ju inte förren halv fyra. Konstigt nog så pallrade jag mig iväg...måste ha känt på mig att denna dag var en bra dag med många spännande övningar. När man dessutom får höra :"Det här var det bästa du någonsin skrivit Sophie", då blir man så glad att det värmer i hela kroppen.
   Jag är så glad att mitt liv har blivit så betydelsefullt. Inte för att jag känt mig meningslös innan, men nu ser jag allt med andra ögon. Skrivandet liksom väcker mig innifrån och ut och jag vill aldrig att det ska sluta. Snälla, låt mig ha det liv jag har nu i hela mitt liv.
   Jag är fri, är ständigt på glid i Sverige. Men vet ni vad? Jag trivs bra så. Nu gör jag det. Jag är så stolt att jag lyckades ta mig från Västervik till Stockholm och ersänn, lite avundsjuk är du allt? ;)

/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback