Ordens makt - varsågoda

Då är det ett nytt år med nya upplevelser som väntar. Jag ser fram emot ett spännande, roligt och välfyllt 2008. Det som jag ser fram emot just nu är skolstarten nästa vecka. Måste ersänna att det ska bli så skönt att komma bort här ifrån Västervik ett tag. Anledningen till det är att min själ behöver frid igen. Det uppstår ofta så mycket intriger här i denna stad och min själ tvingas hoppa jämnfota varenda liten milimeteter. Jag längtar efter Maria och våran lägenhet. Snart kan jag andas igen, snart. Jag får skriva igen, om bara 6 dagar. Då öppnas min konstnärliga själ igen, då får den sväva ut och bilda vackra meningar.

En annan längtan jag har är att det snart ska bli vecka 5. Vad händer då? Jo - Sälen, snowboard, mys och fest. Det ska bli så underbart att äntligen få åka igen, var ju ett bra tag sen sist. Men nu är det inte långt kvar tills jag svävar över snökullar igen!

Gårdagen, nyårsafton blev en lyckad kväll med mycket god mat, trevliga männsikor och många goda drycker. Även det nya året började bra och det blev många skratt in på småtimmarna. Tack Emil och Malin för en underbar nyårsfest!

Jag fick under natten bevisa min styrka. Jag gjorde så gott jag kunde, förklarade så utförligt jag fårmådde då alkoholgränsen i min kropp var påtaglig. Men jag hoppas du förstod mig rätt, jag vill dig inget illa. Jag önskar dig allt gott nu, men som sagt.. jag vill inte bli sänkt igen. Jag är stark nu, eller åtminstone starkare, så snälla sänk mig inte igen. Vi måste gå skilda vägar nu, det är för vårat eget bästa. Vår vänskap kommer aldrig kunna bli det som den en gång var. Det finns för många misstag från din sida och tyvärr hjälper inte ett förlåt. Ibland har saker och ting helt enkelt gått för långt. Ibland går det inte att reparera skadorna som skett. Ibland är nu.

Idag blir en lugn dag, med mys och coca-cola. Det obligatoriska osten är nedsjunken i strupen (fruktansvärt gott med ost vid bakissymptom) och jag är lycklig. Lycklig, men trött. Och en aningens huvudvärk. Min älskade älskling ligger i sängen och tittar på tv. Och jag kan inte låta bli att tycka att han är så förbaskat vacker. Jag älskar dig Pontus Karlsson och jag längtar tills vi bor tillsammans på heltid igen. Aldrig vill jag lämna dig igen. Nu har vi kännt varandra i sex år och jag älskar dig fortfarande innerligt mycket. Efter den första kyssen var jag betagen. Jag kunde inte förstå att en kyss kunde kännas bra. Du är min livskamrat, älskling.

Ha ett underbart 2008 allesammans!
/Sophie

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag vill bara säga att jag förstår.
och du har verkligen visat din styrka sophie.
Väldigt fint skrivet.

ha ett underbart 2008.

var skönt att prata med dig iaf..

Kram ida

2008-01-02 @ 14:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback