Snitsig poet eller bara en vanlig grubblare?

Är jag en snitsig poet med stora tankar? Hur som helst blir jag oerhört glad av dessa fina ord mina vänner, det värmer mer än ni någonsin kan ana.

Är jag en sån där grubblare som ständigt är på jakt efter något nytt att fundera över? Idag blev jag förvånad när min kära sambo inte visste vad ruga var och inte heller hade hon någonsin hört ordet kludd. Jag började genast spekulera i hur vida detta är ett dialekttalt ord eller inte. Vad tror ni? Är det bara västerviksbor som använder dessa märkliga ord? Är jag en sån där som har massor med märkliga ord i mitt förråd?

Idag har jag druckit kaffe och det var väldigt länge sen, vilket märktes också. Min hjärna har gått på högvarv hela dagen. Det har kommit fram så smarta saker på något vis idag. Jag har funderat mycket på min kommande bok och jojo, det blir nog något att vara stolt över tillslut. Om man kämpar så går det.

Jag har lyckats möblera om här på mitt rum idag. Eller egentligen är det inte så mycket som ändrades, bara flyttat på soffan en meter och flyttat på en stor växt till andra sidan rummet. Men jag är så nöjd. På garderobs dörrarna har mina vackra djur-poesi-bilder kommit upp, det blev så hemtrevligt! Dessutom har min enda julsak åkt ut, en röd duk. Så nu har jag välkomnat våren riktigt ordentligt!

Nu blir det borsta tänderna och sen ligga i soffsängen och försvinna in i "Sex and he city"-världen.

Sov gott inatt! Jag hoppas på en god natts sömn, utan en enda mardröm. Men det borde väl inte bli så svårt, med tanke på att jag ska få träffa min älskling imorgon.
Jag ska ge dig den största kramen någonsin, känns som evigheter sen sist.

/Sophie

Kommentarer
Postat av: Cajus Valerius Catullus

Skriv en prosa om kludd och dina stora tankar eller låt en ruga vara avbildad på din kommande bok.

2008-01-17 @ 09:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback