Svaga Chili

Då har det hunnit bli lördag. Både jag och Annika är lite halvsega efter gårdagens bravader. Vi hade lite två-mansparty igår kväll med goda drinkar, musik och singstar.

Vi halv tolv tyckte vi det var dags att åka ut i den stora världen. Vi begav oss ända till Tjili som ligger här i Tyresö. I hopp om att det åtminstone skulle finnas någon mer själ där stegade vi in. Jag tänkte stega hela vägen in, men blev stoppad i garderoben och orden: "70 kronor per skalle". Nej, tack, sa vi och gick ut från det där puckade stället. Tidigare under kvällen hade Annika ringt och blivit informerad av att det minsann bara skulle kosta tjugo kronor innan tolv och sjuttio efter. Man vill knappast betala 70 spänn för att gå in på ett ställe man aldrig varit på innan och där dessutom inte hängde en enda jacka i garderoben. Jisses, det är ju mer folk i Västervik för guds skull.

Vi visste i det läget inte vart vi skulle ta vägen, hem eller in till Stockholm. Vädret var lite ruggit, lika så vi. Så valet blev tillslut enkelt. Hem igen. Men först Mcdonken, tyckte vi. För hungern började sätta in, det var ju trots allt några timmar sen vi åt vår pasta. MEN, väl framme vid Donken så var det stängt. Men ledsna munnar travade vi vidare. Vi gick från busshållsplats till busshållsplats och jag hade ett inre hopp om att snaaaart är vi framme. Annika övertalade mig till sist om att vi skulle stanna för bussen snart skulle komma till den hållplatsen vi var på. Med ben av is och en mage tom som Olindas skalle stannade jag och vääääntade. När bussen kom och vi satt i den började vi fantisera om vad vi skulle äta när vi kom hem. Vi gjorde fantasin till verklighet och åt varma mackor med ost, tomat, piffi och vitlökspulver. Yummie!

Jag satte mig som i trans framför tvn och kollade på några avsnitt av "Sex and the city" och ringde även Pontus för att åter igen tala om hur mycket jag saknar han. För det gör jag. Även idag. Och många dagar nästa vecka med, men på fredag är han hos mig :)

Jag som som ett litet barn inatt, djupt och drömde konstiga drömmar. Bl.a så gifte sig Alex och Sebbe och jag var brudtärna. Det var vackert :)

Så god morgon i alla fall, nu ska jag ta tag i denna dag och skriva armen armen av mig! Have  nice day!
Sophie


Kommentarer
Postat av: Alex

Heej love!
så jag o sebbe gifte oss alltså? det ser jag som ett gott tecken :P
hoppa allt är bra med dig! kommer sakna dig så mycket nu men du måste komma o hälsa på mig, lova!!
puss

2008-01-13 @ 14:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback