Boktips, någon?

Jag vill ha nya böcker. Nödvändigtvis inte nya, men böcker jag aldrig tidigare läst. Boken jag läser nu blir jag bara irriterad på. För ett år sen hade jag tyckt att skiten var av dess bäste slag. Men nu? Jo tack du, vem som helst kan tydligen bli utgiven. Men visst, det är skönt att veta. Framtiden är räddat liksom. Det är väl bara till att satsa ordentligt nu och skriva klart mitt verk, så det kommer ut på marknaden någongång.

Nu regnar det igen förresten. Jag hann precis in från min promenad och nu kanar små, tunna strålar ner från skyn.
  Undra om det verkligen var en bra dag att regna på? Jag som gladdes så för några timmar sen. Nu sitter jag här, hungrig på gröt igen (blir väl ett lass till då?) och önskar att solen sken på himlen. Jag vill ha den riktiga sommaren tillbaka. Vad har hänt med Sverige egentligen, jag är trött på det här landet. Som tur är så far vi till Paris om sex veckor, hoppas att deras vädergubbar vill oss väl.

/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback