Rutor

Om en månad drar jag, lämnar staden, människorna och beger mig ut på äventyr igen. Jag är trött på rastlösheten som mina nerver bär på, trött på att leva ett liv i ovisshet, men jag är glad över att det snart rullar på igen. Jag tycker synd om alla er som aldrig tagit chansen att lämna ert ursprungliga bo, att ni aldrig fått testa att flyga med era egna vingar och se hur långt de faktiskt kan nå.
   Mina tog mig dit jag aldrig trodde jag skulle bo. Och jag flyttade själv, bodde som i en bubbla i flera månader, sen flyttade jag igen och tog lärdom över min plötsliga flytt ut till staden där jag inte kände en käft. Jag flög vidare till huvudstaden för att bosätta mig och mina vingar slapp kämpa varje morgon med att stiga upp tre timmar innan skolan började. 12 minuter och jag var inne i city, en kvarts promenad och skolan var nådd. Innan var det en halvtimmes promenad och en timmes tågåkande som gällde. Mina vingar färgades från blödande rött till lättade vitt.
   Nu är jag tillbaka på ruta ett, nynnar långsamt med Patrik Isaksson, trots att jag i själva verket inte gillar killen. Jag antar att jag nynnar för att jag inte gillar ruta ett. Jag är mera för ruta tre, när man är på språng igen. Ut i världen och får andas hur mycket avgaser jag vill.
   Skolan är mer efterlängtad än vad jag kunde ana. Men det är alltid såhär, var man än befinner sig och vad man än gör så är det alltid något som saknas. Jag vill kunna vara nöjd med tillvaron till 100 %. Än är jag inte det, men kanske kommer hösten att bjuda mig på något jag aldrig upplevt förr? Hur som, så ser jag ljust på det kommande året, på de kommande åren t.o.m. Livet utvecklar sig, varken jag eller min käresta står still. Och snart bor vi i en ny stad, i en ny lägenhet, men vi är ombonade med samma kärleksaura som alltid.
/Sophie

Kommentarer
Postat av: Elin

Så himla otroligt fint skrivet darling.

Jag blir inspererad av att pröva mina vingar jag med.



PUSS!

2008-07-16 @ 13:42:32
Postat av: Svar till Elin:

Härligt att höra :)

Postat av: Annika

Fräck design :P

2008-07-17 @ 15:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback