Bokstäver från mitt förråd

Mycket har hänt den senaste tiden. Många nya planer smids och snart är man på språng i livet igen. Skönt. Det liksom gör mig avslappnad och nervös på samma gång. Pirrigt.

Nu går Morden i Midsomer på tv, hade sett fram emot det. Men nu känns det som bortkastad tid att se på det. Är helt ensammen hemma, eftersom Pontus är och lagar vårat åbäke till bil. Dessutom så var jag sugen på ostbågar, men käkade upp de sista chipssmulorna som gömde sig i påsen i skafferiet. Så nu mår man illa på kuppen. Ensam, omotiverad till tvn och spyfärdig. Vet inte vad det är med chips, men jag mår alltid lika dåligt när jag ätit det. Även om det bara så är de sista småsmulorna som nu tydligen. Vet inte om det sitter i hjärnan eller i munnen egentligen. Förmodligen är det väl min överkänsliga mage som klagar. Blir väl att försöka lära sig av sina matmisstag nu antar jag. Vilket innebär´: inget fett, socker, laktos eller gluten. Skitkul. Tack snälla skitmage.
   Nej förlåt, ska sluta gnälla. Kan svara på en utmaning som kom från kära Molly. (molkan.wordpress.com)

   Först reglerna:
* Svara på alla frågor.
* Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
* Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?

1. Leta efter en bok som jag tydligen lyckats tappa bort.
2. Tvätta min bikini, eftersom både den och jag har dränkt oss i både solstrålar och vattenplask under dagen.
3. Gå en kvällspromenad och rensa tankarna.
4. Läsa i "Psykopaten" 
5. Lyckas med ytterligare en god natts sömn.


Vad gjorde du för 10 år sedan?

Förmodligen satt vi på en bergsklippa, såg ut över havet och solen som snart nuddade horizonten. Vilka vi var? - Jag, Elin och våra föräldrar. Bättre sommarlov än så går inte att få.


Ställen du bott på?
Silurkroken, Västervik
Oxelvägen, Västervik
Markörgatan, Västervik
Bergsgatan, Eskilstuna
Dansbanevägen, Hägersten
Pastellgränd, Tyresö
Skolgatan, Västervik

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

1. Åka runt i världen och upptäcka främmande kulturer
2. Skänka pengar till alla som behöver
3. Köpa en lyxbåt
4. Ta mc-kort och köpa en egen mc
5. Köpa ett lyxigt, mysigt, ombonat hem precis vid havet.

Jag utmanar:
Annika - superankan1.blogg.se
Elin - eloe.bilddagboken.se
Julia - olafs.blogg.se
Sandra - odnetnin.bilddagboken.se
Nina - ljusglimtsnina.blogg.se
Lena - metrobloggen.se/rockmorsan


/Sophie



 


Kommentarer
Postat av: Molly

Javisst, allt är bra med mig.. förutom en outhärdlig smärta på huden eftersom jag bränt men, men men.. sånt som går över :P



Själv då?

Postat av: Lena

Ja du käre kusin, kan tyvärr inte utmana dig denna gång :) Känner inte ens 6 stycken som bloggar serru. Men nu har jag lagt till din blogg som en liten favvo. Kul att läsa. Kramar

2008-07-31 @ 17:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback