Annikas dag

Dagen har liksom svävat förbi och nu sitter man här i den sena timman och inväntar sömnen. Natten som var hade jag svårt för att somna, eftersom det var så ensamt. Inte en själ i hela lägenheten. Men nu är det annorlunda. Ljud hörs ifrån ett annat rum och katter som spinner vaggvisor för tre mänskliga själar.
Livet känns ordnat för ett tag framöver nu och jag vet åtminstone hur jag ska förhålla mig till saker och ting i sisodär 6 månader. Vilket känns ovanligt långt och framförallt - tryggt.

Underbara Annika har firats med paket och kaffedrickande. Tösabiten fyllde ju 21. Gränsen mellan barn och vuxen är passerad på något vis. 20 är ju ändå en rätt flummig ålder. Så nu är hon en riktig vuxen min kära vän. Och här står jag och trampar på tröskeln.

Nu måste jag sova, skolan kallar imorgon bitti som vanligt. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback