Fel låt vann

Jag och Pontus är bra på att slappa, på att mysa, på att bara vara. Jag älskar att man bara kan ta det lugnt och inte känna att man är tvungen att prestera milslånga händelseförlopp när man är med dig. Vi kan bara ligga i sängen hela dagen, äta här, se på tv här och prata framtidsplaner. Jag älskar att jag kan vara mig själv till 100 % när jag är med dig. Jag älskar dig.
   Det är precis så vår helg har sett ut. Vissa kan säkert tycka att vi slösat bort vår tid genom att sitta inne hela dagarna för att in princip inte göra någonting. MEN, jag anser att det är att ta tillvara på tiden vi just har gjort. Vi har umgåts med bara varandra. För vi klarar av sådant, vi måste inte klättra på berg för att känna att vi har gjort något med vår dag.
   Igår gick vi bara ut en gång. Vi gick till affären och köpte cola och cashewnötter. Innan dess hade vi sovit och latat oss framför tvn med "Carrie" springades omkring och leta skor.
   Vi lagade vår egen pizza för första gången i går också. Kors i taket, den blev den godaste pizzan som någonsin nuddat vid våra tungor. 
  
Melodifestivalen
rullade förbi på tvskärmen igår kväll och vi höll höll våra tummar för Sanna Nielsen och "Empty room".
   Vi röstade t.o.m. Hjärtklappning rakt igenom var det som gälde i väntan på att få veta vem som var den stora vinnaren. När resultatet kom, så kom också besvikelsen. Charlotte och "Hero" vann. Jaha, fel låt vann som vanligt.   
   Varför finns det överhuvudtaget en gury som ska få ha halva makten. Jag menar, hur många sitter de i varje gury? 10? 15? Så sitter hela svenska folket och tittar och vill ha en annan låt som vinnare. Flera miljoner männsikor vill ha en annan låt, men nej nej, låt guryn styra och bestämma vem som ska vinna så Christer Björkman blir nöjd. Skicka en tjej som vunnit innan, hon vinner säkert igen. Eh? Skicka en tjej som ser ut som en dragqueen, då får vi gay-röster också. Eh?
Eller hur tänker dem? Ska vi låta en gury ha halva vår makt? Var det bara jag och Pontus som tycker att fel låt vann?
/Sophie

Kommentarer
Postat av: Elin

Låter som en allatiders myshelg :)
Jag håller med dig, Empty Room skulle vunnit.
Jädrans Charlotte, hon har inget att komma med mer än ett opererat ansikte :p

2008-03-16 @ 18:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback