Mot alla odds

Idag tvingade jag mig iväg till skolan. Idag igen, får jag väl säga. För det var samma visa som gårdagen, bara det att idag var det värre. Jag försov mig en halvtimma, moln på himlen och trötta ögon. T.o.m när jag hade masat mig upp ur sängen tänkte jag återvända ner till djup sömn. Men jag trotsade min lathet och pallrade mig till skolan trots att jag nu lider av konstiga symptom. Ja, för så är det faktiskt. Men magvärken är nog ändå värst. Det vrider och en knöl ligger och gnager straxt under revbenen på högersida. Så på Annikas begäran så blir det farbror doktorn som får ta sig en titt på mig. Hujjedamig. Men hon skulle följa med som stöd lovade hon, är ju inte så förtjust i att gå till okända läkare.
   Skoldagen var ändå givande och speciellt eftermiddagen som som fick både den ena och den andra nya synsätt på.

Igår visade Annika mig en serie som jag inte sett innan: "Califoniacation". Vi har sett 5 avsnitt av 12 nu och jag längtar efter vi ska se klart den. Ni som inte sett den och gillar "Sex and the City" lär älska denna precis som jag gör.
Den handlar om en manlig författre som har fått skrivkramp och hur han tampas med det och samtidigt försöker återvinna sitt ex som han har en dotter med, som förövrigt är ascool. Att serien dessutom innehåller många roliga sexscener gör ju inte precis saken sämre!

Lite mer filosofiska funderingar kanske läggs ut under kvällen, så håll utkik! Och hörrni, kommentera mera. Jag vet ju att ni läser ;)

/Sophie



Kommentarer
Postat av: Elin

sluta må dåligt, bara må bra från och med nu, hjärtat :)

jag saknar dig, jag behöver dig!

2008-03-06 @ 10:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback