My angel

Sista dagen på veckan och sista natten som jag kommer sova hos Annika på ett tag.
   Igår kväll blev det melodifestival och sen var jag hur trött som helst och ville sova. Men då hängde jag istället med Annika och Indy ut i friska luften och piggnade till. Väl inne knåpades det med stämsång och textsvårigheter. Men det blir kanoners i slutändan, känner mig stolt och nöjd över vad vi åstakommit.
   Sömnen kom till mig sistodär frammåt halv tre och vakenheten gjorde sig välkommen vid halv tolv idag. Sen dess har jag mest skrivit. Nu har jag bara en liten rast. Annika och jag har fikat nyss. Det måste vara det mysigaste som finns - att sitta i ett städat kök, dricka kaffe och prata om livets alla möjligheter. Någon som håller med?

Just nu längtar jag efter ett eget hem, med ett eget kök att mumsa bullar i och lösa stora och små ting. De kommande dagarna ska jag leta som en idiot efter en ny bostad till hösten. Jag vill ha alla saker på samma ställe igen och slippa säga till läkaren att jag bor i en väska. Det är väl ändå inte för mycket begärt?

Slut på rast, dags att återgå till det seriösa skrivandet.
Ciao!
/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback