Vårdag och vår dag.

image91
Den här dagen blev en lyckad sådan. När vi åkte igenom Hammarby sjöstad så förstod jag vad Annika menat innan när hon beskrivit så kärleksfullt hur fint det är där.
   Jag har hittat mitt drömställe. Kändes som en korsning mellan NY och Stockholm. Husen stod stolt på rad och skröt över varandra. Det shoppades en hel del idag, även att tanken bara var att vi skulle se oss omkring lite. I Sickla, som var huvudstationen, fanns alla affärer man kan tänka sig. Och på designtorget ligger en fin laptop väska och väntar på att bli min. I väntan på att bli rik så handlades det andra saker. Bla, denna fina påse med vackert innehåll.
image92

 Vi var även på Willys och jag har aldrig någonsin innan känt att det är en lyxig plats att befinna sig på. Men när man kan unna sig lite extra och ändå få ett billigare pris än vad man skulle fått i en annan affär... Ja, då är det svårt att låta bli att känna sig som en lyx-tant med en nybakad baguette i korgen. Påsarna med mat och kläder blev lite tröttare än oss, så de fick vila på bänken vid busshållsplatsen.

image94

Exakt vad jag handlat får bli en överraskning till en annan dag :)

image93

Denna lördag började med frukost på altanen i solskensvädret och löpte på i samma anda. Nu blir det matlagning. Det blir mumsig kyckligsoppa. Sen väntar melodifestival och att vi tar upp lite till gitarrspeleri med sång denna kväll med är snarare en självklarhet än ett måste.

image95

Ha en riktigt, riktigt mysig kväll nu kära vänner! För det ska jag ha ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, det låter som om ni har haft en underbar dag gumman :)
Jag saknar dig, blir så arg att jag inte kunde komma i helgen. BLÄ!
Vill ju träffa min kära Sophie ju. Det borde vara den bästa anledning till att få vara ledig. "Att träffa sin älskade vän som man inte träffar så ofta som man är van att träffa varje dag". Det borde varit en självklarhet att jag skulle fått ledigt.

KRAM

2008-03-09 @ 11:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback