Hemligheten är inte hemlig

Många gånger tänker man att det inte riktigt blev som man hade tänkt sig. Men JO, det är precis som man känner på sig att saker och ting kommer att ske. Man kan säga en sak och mena en annan. Tänk efter själv. Och kan du inte tänka själv, gör som jag, läs "The secret" och bli en bättre spåtant om ditt liv.
   Jag är frälst av boken, frälst av tanken på att man faktiskt kan  förändra sitt liv med enbart en stark tanke. Eller en stark känsla, är mer korrekt.

Det är vår, snart sommar och jag blomstrar. Jag sa det förra året och jag säger det igen: jag blomstar lika mycket som pollen. Och kanske kliar jag någon i näsan med. Vem vet, kanske är det någon som sitter och stör sig på det där fruktansvärda kliandet som gör att man bara vill hugga av sig näsan? Men va fan, det skiter jag i. Jag lever, jag mår bra och framtiden ligger för mina fötter. Ett försök till klia bort mig, klias snabbt undan av mig själv. Gör så du med, ta ingen skit. Inte ens en smula jord under nageln, det ska bort, bort, bort.
   Igår fick jag faktiskt lite jord under naglarna, jag rensade i rabatten. Men jag tvättade av mig det och passade på att friska upp utemöblerna lite med trasa och vatten med. Så nu glänser vi i kapp, jag och uteplatsen.

Nu blir väntar boken i soffan och kaffebryggaren skriker efter mig. Den vill tas fram, fyllas med kaffe och vatten för att sedan drickas upp. Och visste du det inte innan så är Gevalia mellanrost ekologiskt det bästa kaffet någonsin! Säger du emot, så vill jag ha ett riktigt bra argument.

Hej sålänge!
/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback