Utmattad hjärna vill ha mer

Jo då, nog hade jag sovit ut idag. Min hjärna har var mycket kreativ idag och skapat precis de stämningar och ordsammansättningar som jag önskat. 
   Kanske berodde det just på hur bra min dag fick lov att starta. Att vakna av sig själv, utan mobilalarmet gör susen. Och att dessutom få frukosten serverad och trevligt sällskap till den är inget man begär. Dessutom så fick Thea med mig till affären en sväng, även att jag var en smula tveksam till att byta ut mysbyxorna mot jeansen. Jodå, det gjordes. Och väl i affären så handlades det choklad som hjälpte våra hjärnor att skriva dugliga texter. Till och med köket har blivit en trivsam plats att visatas i nu, så det är där vi producerat :) 
   Jävla tjat om vårat skriveri, jag vet. Men det är ungefär det ända som gjort idag. Och pratat i telefonen med Annika, igen och igen. Blev på underbart humör efter vårt sista samtal. Så sen kan jag somna med ett leende på läpparna. Eller sen och sen, snart rättare sagt. Vill inte riskera att sova ända till klockan ett imorgon också.
   
Ikväll började jag läsa en bok. Och sen läste jag ut den. Så underbart bra och vacker. Vet dock inte vad den heter nu, men lovar att skriva ner det imorgon. Har börjat på fortsättningsboken också, vilken är lika bedårande den. Blev nog lite förälskad tror jag.

/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback