Bla bla blaaa: Ja, jag mår bra.

Hej på er. Jo då, jag lever. Ryggen är fortfarande paj och det regnar inte pengar precis. Men jo då, jag lever.

Internet har legat nere ett tag nu, därför har jag inte kunnat skriva här. Därför har jag haft möjlighet till att skriva andra texter. Har knåpat som tusan, fram och tillbaka och så när jag äntligen skulle åka till biblioteket för att maila iväg alla olika texter till alla olika männsikor så tänkte jag "Kanske internet fungerar nu?" Och jodå. Precis när jag slog på skärmen så kom det upp ett meddelande att felet var lagat. Så tant Sophie slapp åka till biblan idag :) Var där både i går och förrgår och såg i ärlighetens namn inte fram emot besöket så värst. Jag gillar inte att stå vid en dator, mitt i rummet med en barnaskara springades omkring benen.
   Så det är väl bara till att tacka den övre makten för att internet blev lagat i tid. Så nu ska jag belöna mig själv med att sitta här ett bra tag och bara nörda runt lite.
   Det känns nästan lite sjukt att skriva såhär, om mig själv efter att ha i stort sett levt i fiktionens värld nu i flera dagar i sträck. Jag hoppas på att det har medfört bra texter...

Förra veckan befann jag mig på Bokmässan i Göteborg. Där sågs både den ena och den andra kändisen och jag och min kära vän Thea sprang på seminarium efter seminarium.
   Så nu när man har varit där en gång, vill man inte annat än att få möjligheten att besöka den varje år. Visst, det var outhärdligt mycket folk, men oj så många lärdomar man kunde få på vägens gång.
   Hela Göteborgs resan blev en mysig tripp med härliga pratstunder kring middagsbordet, nya bekantskaper och goda kaffedrinkar. Och ska jag vara riktigt ärlig så fick jag en sak klar för mig som jag sedan länge misstänkt: Göteborg överträffar Stockholm - på alla plan. Männsikor är mycket trevligare och lugnare. Hela staden andas en annan miljö, trots att det är en storstad. Helt sjukt egentligen, att det skiljer sig så mycket menar jag...
Nehe, nu är det väl bäst att runda av...innan alla Stockholmare börjar kasta sten på mig.

Chip och hej!
/Sophie

Kommentarer
Postat av: Elin

Det låter som att du hade det utomordentligt bra vännen :)

2008-10-04 @ 16:21:45
Postat av: Annika

Kul att du skriver lite igen, skriv meeeeeeer!



Kram

2008-10-04 @ 17:21:38
Postat av: Christian

En god vän sa till mig:

“I Stockholm skapar man karriär och i Göteborg lever man”

Kan nog ligga något i det!?

2008-10-05 @ 15:33:02
Postat av: till elin:

Ja, det var kanoners! Och du, jag saknar dig...om du inte visste det. Ringas snart? Kanske ses i helgen? Puss!

Postat av: till annika:

Ja, nu fungerar internet igen vettu, så nu kanske det dimper ner ett och annat inlägg ;)

2008-10-06 @ 13:57:28
URL: http://sweetseptember.blogg.se/
Postat av: till christian:

Det stämmer nog säkert mycket bra. Och då får man väl sammanfatta att jag gillar mer att leva än att jobba ;p Haha, hur det nu går ihop sig, men än så länge fungerar det ju faktiskt ;)

2008-10-06 @ 13:58:59
URL: http://sweetseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback