En dag som är för jobbig för allt

Jag har svårt för saker idag. Ryggen klagar, tankarna ganger och hela dagen känns bara som ett stort skavsår. Jag vet inte, kanske är det den påbörjade migränen som aldrig bryter ut? Det har legat där hela dagen, ända sen jag steg upp imorse. Eller morse och morse. Tio i tolv. Men man får sova länge när kroppen är trött. Fast kanske borde jag inte ha sovit så länge? Kanske borde jag ha tagit tag i dagen vid en vettigare tidpunkt för att få någonting gjort?
   Jag skulle skriva idag. Mycket. Ja, tjena. Det ända som skrivit är här och några sms. Bra jobbat Sophie, bra jobbat. Men glöden finns inte. Jag måste skapa den. Jag hatar att behöva göra det. Vill att den alltid ska finnas där, så man inte måste skulpturera allt.
   Inte för att jag inte gjort någonting idag. För det har jag. Tvätten är tvättad, maten är handlad, desperate housewives har passserat på tvn. Så ja, nu är det kanske dags för lite té, läsa lite bok, lyssna på Sanna Carlstedt, tända ljus...göra allt för att komma i stämning. Sen väntar knapprande på tangenterna. Jag vill så gärna skriva det som jag har tänkt. Och när man vill något så väl, så får man helt enkelt offra sin rygg och bortse från migränen. Så välkommen kära natt, visa mig kreativitet!
/Sophie

Kommentarer
Postat av: Ankii

Hej söthjärta!



Vi kommer inte ses denna vecka :(

Men näste vecka får du jättegärna komma redan på onsdagen för som det ser ut nu så är jag ledig onsdag, torsdag :D



Kramisar till dig!!

2008-10-15 @ 10:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback