Gamle tanta?

Ja, jag får väl börja med att berätta att anledningen till att jag inte skrivit på ett tag har varit att det har varit fullt hus här i några dagar. Så tiden har liksom inte riktigt räckt till.
Nästan hela familjen var här i lördags. Presenter öppnades och champange dracks ur nya fina glas. Senare kom Alex, Sebbe, Elin och Matte. Då dracks kaffe ur den nya kaffebryggaren och pratades om både det ena och det andra. När kvällen kom, så åkte dock Elin och Matte. Men jag, Pontus, Sebbe och Alex drack vin ur de nya vinglasen, sjöng och spelade spel.
   Att en och samma dag kan innehålla så mycket glädje och händelser är nästan ofattbart. Som om en vinterdag i juni. Eller att det skulle stå en zebra i mitt vardagsrum. Men vissa saker händer, mot all förmodan. Och det är jag så tacksam för.

Här bjussar jag på några bilder från helgens ståhej!


En del av den del av familjen som förgyllde dagen.


Skål min älsking!


En hög av underbara vänner.


När kvällen fortfarande var ung.
Sen väntades fler spel, fler sånger, fler glas vin, fler skratt, fler pratstunder,
fler matstunder, fler...ja allt. På söndagen blev det till att åka buss till centrum
för diverse affär-springande. Mucho trevligos.

Efter söndag kommer måndag, som de flesta vet. men den här måndagen var inte vilken som helst. Det var min födelsedag. Jag har numer passerat 20-års sträcket. Betyder det att man är vuxen? På riktigt liksom? Vad är att vara vuxen? Är det en verkligen en viss ålder som säger "Nu är du gammal" eller är det något man kan hålla sig borta från hela livet? Vad tror du, min vän? Måste man göra tusen saker innan man blir vuxen? Eller är det just att kunna göra tusen saker som är att vara vuxen?
   I alla fall, måndagen kom. Jag vaknade upp av en Pontus som gav mig en lätt kyss på kinden och puffade upp mig ur sängen med orden "God morgon älskling och grattis. Kom med här"
   Trött som ett jävla ånglok makade jag mig upp ur sängen och med ut i köket. Där väntade världens finaste frukost med varm choklad och vispgrädde, rostat bröd med ost, nybryggt kaffe och tända ljus tittade på oss medan vi åt. Sen fick jag en present :) - Ett underbart linne som jag önskat mig!
   Och sen fick jag en present till. När jag mött upp min goding Annika. Så här fint hade hon slagit in den:

Skimrande papper, med skimrande innehåll.
Tack sweetie. På kvällen blev det bio, självaste Mamma Mia.
Ja, jävlar vad den var bra. Svårt att hålla sig från att sjunga med...om man säger så.
Svårt att hålla sig från tårar på kinder med. Faktiskt.

Ta väl hand om dem och det som ni gillar. Man vet aldrig när det rycks ur ens händer.

/Sophie





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback