Nu gäller det!

Kaffekoppen är laddad och jag är galet pepp! Gårdagen bestod av någonslags konstig svacka, men idag är det nya tag som gäller. Min kropp har belönats med styrketräning och gröt, nu är det bara hjärnan som ska få arbeta lite också. Jag ska skriva klart det kapitel som jag pysslar med just nu och när kvällen kommer så väntar lite tv-mys.

Imorgon bär det av mot Stockholm igen, denna gång bara en snabbvisit. Och ska jag vara ärlig så lockar inte den fyra timmars bussresan det minsta. Skulle hellre stanna kvar här och lukta på mina blommor... Men ser fram emot att träffa Thea, eftersom det var ett tag sen sist nu. Vi ska bo i den icke smickrande lägenheten och jag ska få gosa lite med kaninkatten igen. Det finns inget ont som inte har något gott med sig som man säger...
Kanske var det därför jag var tvungen att ha en sån skum dag igår, för att kunna vakna upp ur dvalan och ta tag i livet igen? Ska hur som helst bli skönt att få lite struktur i vardagen igen, har saknat det. Minns inte ens när jag hade det sist. Så det kan vara på tiden, inte sant?
/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback