This is life!

Sitter på balkongen. Solen skiner, det doftar blommor och radion sjunger om sommaren. Pepzi ligger vid mina fötter. Vi har ätit frukost här ute och i morse gick vi en långpromenad nere vid vattnet. Jag gick förbi mitt drömhus. Det var länge sen nu. Som jag gick där. Och länge sen som jag kom på att jag vill bo just där. Förmodligen kommer det aldrig inträffa. Men man kan alltid drömma. Vissa drömmar slår faktiskt in. Vissa saker bara händer som man inte trodde skulle hända. Men vem vet, kanske sitter jag i det huset om ett år eller två? :)

Vi åker båt. Jag kör och du sitter mitt emot. Mina gosedjur följer med också. Vi åker fort fort. Det blåser i håret och stänker lite från vågorna. Vi sjunger sånger tillsammans. Vi nynnar högt för att överrösta motorns brummande läte. Vi stannar till vid en kobbe och läser en bok ihop. Sen åker vi hem, stiger av madrassen och går ut i köket för att äta lite lunch. Minns du mamma, minns du hur bra vi var på att leka när jag var liten?
Det var min mammas dag igår, och alla andra mammors med. Men jag har det finaste av alla, så jag är extra tacksam för min mor just är den hon är <3

NU ska jag skriva klart mina jobbansökningar, så planerna inför hösten blir som jag vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback