Allt är äkta

Mina händer skakar, mina knän med, hela jag skakar. Nyss låg jag i badet, men orkade inte stanna så länge. Jag fann ingen ro till det idag, det var så ensamt. Det är så mycket mysigare att bada när man är två. Badkaret invigdes i går och det var mysigt. Tänkte ju då försöka mig på en repris av något konstigt slag. Men det blev liksom inte samma sak. Tankarna studsade i skallen och alla ljus och rökelser försökte lugna ner mig. Men icke då. Winnerbäck sjöng samma sånger som igår, men de var inte lika vackra, inte lika intensiva idag. Jag klev upp, stängde av musiken, stängde av tvn med. Jag orkar inte med ljud. Jag vill ha tystnad. Vet inte varför. Kanske har det varit för mycket ljud på sistone. Ja, kanske.
Nu sitter jag här, fortfarande med ljus och rökelser som försöker lugna mitt sinne. Men jag skakar ändå.
Jag känner mig rastlös, skulle kunna springa en mil eller två. Samtidigt så känner jag mig helt slut, jag orkar knappt röra ett finger.
Jag har hela köket fullt med disk, hela vardagsrummet fullt med banankartonger och hela badrummet fullt med tvätt. Har jag för mycket att göra? Är det därför jag varken vet ut eller in? Har jag för många tankar, för många funderingar, för många önskningar för att mitt hjärnkontor ska fungera som det ska?



Idag har jag iaf träffat Annika, Oh, min Annika <3 Vi hade det så trevligt och nu kommer vi inte ses på jättelänge. Förmodligen inte på en hel månad. Hjälp, det är för länge... :´(
Vi var först på vårat stamkunds Mcdonalds och sedan på vårat stamkunds Café. Så mysigt så... Oj, vad vi pratade...eller jag kan känna att jag pratade mest. Haha, men det var mycket hon hade missat min kära vän. Man måste ju hålla henne uppdaterad vettni! Är så glad att hon står ut med en sån pratkvarn som mig :)



Jag fick kaffe, trots att min kaffebryggare inte fungerar som den ska
Jag fick kaffe, han kokade vatten på spisen och hällde på kaffebönorna i bryggaren
Jag fick kaffe, trots att min kaffebryggare inte fungerar som den ska
Det kallar jag äkta kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback