Man kan bara älska en

Materiella saker är så fruktansvärt oviktiga. Allt som spelar roll är kärlek. Låter säkert töntigt. Men tänk efter...
Är du hellre rik och ensam än fattig och älskad?
Jag älskar och är älskad. När man träffat rätt så vet man om det. Jag har sagt det förr och säger det igen. Man inbillar sig om och om igen att man är kär, älskar någon högt upp i det blå. Men den rikiga kärleken, den stora, den kommer bara en gång i livet. Tror man inte på det, ja, då har man inte träffat den rätta än. Då har man inte mött sin själsfrände än. För när man väl gör det och skiljs från den och sedan återförenas så uppstår det. Plötsligt förstår man. Plötsligt förstår man vad som är värt något, vad som verkligen betyder något och plösligt förstår man vad som är menat att hända. När vi möttes igen förstod jag. Jag älskade dig från första kyssen, har älskat dig hela vägen fram tills nu och kommer älska dig hela livet. Jag vet det, jag bara vet det.


Dags att lämna romantik-träsket och försätta med min skrivuppgift till skolan, som inte är lika kärleksfull. Men förhoppningsvis bra ändå. Och förhoppningsvis klar så jag kan packa ner mitt kök.
Puss och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback