Grådaskigt silverglimmer

Tre böcker och 6 stycken kortare texter ska läsas - tills på måndag.  Och en inlämnad egen text ska vara producerad. Jippi.
Jag har inte tid till slöande. Här ska läxor göras och fltigheten måste sättas in, trots en envis magsmärta. Jag som trodde att jag mådde bra. Tvi, fick jag för det. Får väl lyda doktorns råd att kontakta honom igen. KUL.
Jag är en aning nerstämd av tyngderna på mina axlar. Jag saknar Pontus. Jag saknar mamma. Jag saknar pappa. Och jag saknar Pepzi.
Mardrömmar förföljde mig i natt igen och jag vaknade åtskilliga gånger till med ett ryck. En overklighetskänsla fastlimmad i bröstet och händer dränkta i svett. Hotbrev lagda i små lådor av mystiska männsikor och jag och någon mer som tvingas läsa och försöka rädda dem som breven berörde. Jag var hjälplös. Hopplös. Menlös.
Snälla, inga fler mardrömmar. Då är jag hellre utan sömn och lever mitt liv på kaffe. Chipp!
/Sophie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback