Ont i hjärtat?

I natt kunde jag inte sova. Mitt bröst håller på att vändas ut och in. Det svider och andningen är tung, svåråtkomlig. Blev arg av inte inte kunna lösa smärtan på något sätt, försökte fumla efter halstabletter i mörkret, utan resultat. Drog in lite astmamedecin, som hjälpte andingen att i alla fall existera. Thea och jag skulle gått på stan idag, tittat i affärer och provat vackra klänningar. Istället sitter jag här och hon är ute och letar hårfärg till sig och halstabletter till mig. Tur att hon finns. Hade varit svårt att försöka få ut kaninkatten på en promenad till affären. 
  Jag har druckit té, duschat hårda strålar mot mitt bröst och tagit mer medicin. Men det gör fortfarande ont. Jag kan åtminstone prata någesånär nu. Man kan höra vad jag säger, men jag vill helst inte prata. Det känns jobbigt, onödigt och pressat. Ska nog bosätta mig framför datorn idag. Det är bra för då tvingas jag sitta upp och mina lungor hurrar svaga små hurr. När jag är i soffan så glider jag bara och vill gotta ner mig under täcket. Så skulle jag lägga mig där nu skulle jag förmodligen inte ha lust att lämna den positionen på många timmar. 

/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback