Förlorad i ett hav av moderskänslor

Jag känner mig förlorad i mina egna grubblerier. Jag behöver skriva ett kapitel idag, jag har försökt, har faktiskt gjort grunden. Men nu tar det stopp.
   Jag känner mig halv. Jag vill så gärna träffa Pontus i helgen, men självaste resan tar emot...men ändå inte. Kan få skjuts hem i BIL, men måste ju åka busshelvete tillbaka sen på söndagen. Waah, det suger att bo i en ryggsäck. Ge mig ett riktigt hem, någon?

Nu sitter jag här och smaskar bulle och sörplar kaffe, allt i ensamhet. Det skulle kunna vara så trevligt. Men nu är det bara gott och jag försöker ladda om mina batterier. Jag skakar av saknad.
   Elin skulle kommit till mig i helgen. Men inte ens det slår in. Jag är sur på hennes medarbetare som inte kan ställa upp en endaste gång. Ska det vara så svårt att unna den lilla flickan lite fart och fläkt?

Två personer som är värda all världens guldstjärnor är fortfarande Annika och Niklas som låter mig bo under samma tak och äta deras goda maträtter och dricka kaffe som bryggs i en bryggare. Sånt gör mig faktiskt lycklig. Och det gör det fina vädret med. Solen skiner och kaffelukten har tagit över hela lägenheten. Men fortfarande är jag inte nöjd. Kanske är det bara jag som är bortskämd och ska ha allt hela jävla tiden?

Jag borde göra så mycket idag. Både skriva, läsa och promenera skulle sitta fint. Men icke, har sitter jag och knapprar på tangentbordet som om det vore det viktigaste i hela världen.
   Lilla Indy är här också och han måste vara den sötaste Lamm-hund som någonsin existerats. Vi är lite kära han och jag. Inatt låg han tätt intill och andades djupt. Han verkade känna sig så trygg och det fick mig också att känna trygghet. Hur är det egentligen möjligt att en sån liten krabat kan väcka sånna moderskänslor?
   Senare under dagen hoppas jag på att kunna ladda upp lite bilder på han, så ni får ta del av den lilla charmgossen.
   Annika och Niklas är för tillfället på Ikea. Jag blev tillfrågad att hänga med. Det var en sådan sak som jag kände att jag skulle vilja, en vanlig dag då man inte har något annat som står på schemat. Idag är andra saker inplanerade som jag tidigare nämnt. Frågan är bara om mitt schema kommer följas idag? Kanske hade min kreativitet väckts mer av att gå mellan tallrikar och matbord?

/Sophie


Kommentarer
Postat av: Elin

ÅH JAG HATAR MITT JOBB!!!! jag vill så gärna komma till dig...bajs på netto-fetto. jag står inte ut at vara där. jag vill vara med min kära, min kära Sophie :)

Btw ska jag på intervju på McD idag moha
Bye bye Netto-Fetto ni får klara et utan mig haha
Och då ska jag åka till DIG!

Pusspådig!

2008-03-07 @ 08:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback