Jungfru Sophie

Skolan har varit underbar denna vecka. Många nya lärdomar har gnagats sig fast i hjärnan. En av dem är hur väl stjärntecken spelar roll. Ja, jag vet. Du tycker det är bullshit. Men nej, jag gör inte det. Och speciellt inte efter det som sas inom klassrummets stängda dörrar. Så nu blir det till att forska vidare om sådant på egen hand.

Jag har sovit i lägenheten med Thea. Vi skulle gått hem till en annan klasskompis på torsdagskvällen, men varken hon eller jag pallade det. Så vi åkte direkt dit och drack varm choklad och bara var där. Ibland är det just det som behövs. Vi åkte tillsammans på tåget igår och pratade om trevligheter som nödvändigtvis inte måste avslöjas. Så nej, det låter jag vara osagt. Vi skiljdes åt i Norrköping, där bytte jag tåg och fortsatte mot Linköping.

Så nu är man här och blir förföljd av en liten krabat. Till och med när jag skulle sminka mig så kom han in i badrummet och la sig så nära mig han kunde. Misstänker att han är rädd att jag ska åka igen. Lilla älskade hundskrutt. Annika kommer snart. Så då lär han ju bli en aningens överraskad och pussglad. Mys.

Sanna Carlstedt sjunger för mig ur högtalarna. Om sådant som berör. Och mina öron får rysningar av den ljuva musiken.

Och jag längtar bara till jul just nu. Jullov, julafton, juldagen, annandag jul, nyårsafton, nyårsdagen. Kan inte någon bara spola fram tiden?

/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback