Igår försvann ganska många menlösa tankemönster

Jag är här igen, i Stockholm. Lyckoruset spred sig i kroppen när jag såg staden skymta ifrån bussens fönster under gårdagen. Jag vandrade min vanliga vandring uppför Drottninggatan och när jag väl var framme vid skolan så möts jag av underbara Thea. Som jag har saknat henne! Vi hann knappt säga hej innan jag skulle bege mig till mitt handledarmöte. Vid mötets slut så var jag sådär härligt glad som bara min handledare kan få mig...eller härligt glad är kanske ett dumt uttryck, men sådär hoppfull, att det verkligen kan bli något riktigt bra av mina texter. 

Thea och jag åt ute igår. Pizza och rödvin. Kan en onsdagskväll bli bättre? :)

Idag vaknade jag innan ens Kaninkatten stigit upp. Vet inte alls varför, jag som var så fundersam igår kväll över hur jag skulle kunna vakna klockan sju. Istället ligger man pigg som en mört i hjärnan redan innan klockan slagit sex. Av rädsla för att bli trött så steg jag upp. Så snart väntar frukost, på självaste espressohouse. Och nej, inte ens frukost tänker vi käka här. Hade ni varit här hade ni förstått. Nu är det omöjligt att förklara. Sov gott gjorde jag i alla fall. Hur mysigt är det inte att somna till en annan människas andetag? - Precis.

Ha en fin dag allesammans.


/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback