Jag är en hjälte

Min dag har hittils bestått av: promenad med Pepzi, promenad med Chabo, räddning av katt, diskning i köket, pratades i telefonen och sittandes här. Det är så jäkla skönt att vara ledig. Total frid liksom :) Haha.

Ni undrar förstårs över mitt äventyr idag då jag klättrade upp i ett träd för att rädda stackars Lisa som satt fast? Inte det? Men nu gör ni nog det :D Jag och Chabo var ute och gick när en kvinna kom fram och frågade om jag kände Madeleine (vilket jag gör, eftersom det är min svärmor). Hon berättade att Maddes katt satt uppe i ett träd och att hon inte kunde gå ner. Jag och Chabo skyndade oss till trädet och mycket riktigt var det lilla Lisa som satt där. Hon hänge över en gren och nedanför trädet satt en stor svart katt som spände blicken i oss. Men Chabo var duktig och skrämde bort den dumma katten som hade skrämt Lilla Lisa. Men Lisa kom inte ner för det, hon kunde ju inte. Hon satt så fast som man kan och gav ifrån sig ledsna "mjau". Så jag slet av mig jackan och klättrade upp i trädet (!) och tog Lisa i min famn. Jag kände hur rädd hon varit. Hennes hjärta slog mer än dubbelt, stackars liten. Men vi kom ner både hon och jag, utan någon skada skedd. Sen följde hon snällt med oss in till sitt hem. Då la hon sig tryggt på golvet och slappnade av.
Snacka om att jag känner mig som en hjälte idag, håller ni inte med?

Glad påsk på er!



Kommentarer
Postat av: Anonym

That's my supergirliee ;)

Glad påsk på dig gumms

2007-04-05 @ 15:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback