Mycket i hjärnan

I natt ville inte mardrömmarna lämna mig ifred en endaste sekund. Natten blev svettig och jobbig.
När jag äntligen vaknade till liv av min mobil så var det en halvtimme för sent emot vad jag ställt alarmet på. När jag väl kom upp ur sängen så blev man inte gladare precis. Jag tittade ut genom köksfönstret och vad får jag se? - Regn.  Jävla regn. Varför kan det inte vara fint väder i åtminstone två eller tre dagar i rad?
Vore det inte för att jag har kommit in på skolan så skulle jag bara sticka. Jag skulle åka långt bort, till lugnet, till värmen, till Thailand.
Åh, kära Thailand...om några år så..då kommer jag och då åker jag inte därifrån i första taget!



Det känns helt konstigt. Jag har ingenting planerat denna helg och jag är ledig. Hur ofta har det hänt? Jösses. Visst, jag kommer fortsätta att packa ner alla mina grejer i stora kartonger och titta på gamla fotagrafier. Titta och minnas och bara le.
I går hittade jag bilder ifrån Spanien-resan i nian. Allting kändes så långt bort, det var en sån väldig kontrast till nu. Men ändå, så nära. Jag kunde känna dofterna, känna det bubblande skrattet inombords och se den vackra naturen i Berga. Jag måste skriva till Vero. Jag vet ingenting om henne nu. Inte vad hon gör, hur hon mår...ingenting. Åh, saknar henne faktiskt. Kanske ska göra det i helgen då? Skriva ett långt brev. Berätta om allt som händer i mitt liv nu och be henne berätta om sitt. Det lär ha hänt en hel del sen sist vi sågs...



Dags att hoppa in i duschen och fräscha till sig lite. Nina skulle titta förbi en sväng om en timma eller så :)
Annars är det bara packande och städande som står på dagens schema. Kanske lite dagdrömmanade också förresten...

Tingeling!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej:)
Var det du som skrev en sån fin kommentar till mig ?? Nån som glömt skriva namn.
Jag jobabr och står i. Längtar så dant tills måndag då ajg och mamma ska åka upp till sthlm :D:D:D
Kramar

2007-08-04 @ 09:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback