Juni och regn

Idag var det jobb för min del. Men inte var jag så värst ledsen för det. Regnet har ju bara vräkt ner hela dagen. Det är precis sånna dagar som man vill jobba. Så jag är väl rätt nöjd antar jag. Dessutom så skjutsade min snälla pappa hem mig efter jobbet, så jag slapp att cykla. :)
Nu sitte rjag här, helt totalt slut. Fast så märkligt är det faktiskt inte att jag är trött. Jag jobbade igår kväll och hade en väldigt jobbig kväll. Mycket skumma männsikor och jag tänkte trycka på larmet både en och två gånger. Usch. Men snälla Andreas kom förbi tre gånger för att kolla så allt var okej och att inte den otrevliga, skumma och fruktansvärda mannen kommit tillbaka igen. Andreas var hos mig när jag stängde och det kändes så himla bra. Så skulle det alltid vara, helt sjukt egentligen att man ensam ska stänga en hel butik själv...

Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska hitta på för smaskig mat idag. Känner mig ju som sagt inte på topp, så någon ork till att lada middag infinner sig knappast. Misstänker även att Pontus inte kommer orka laga något när han kommer hem vid åtta efter en 13 timmar (!) lång arbetsdag.

Jag har handlat jordgubbar av potatis-Peter idag. Så nu känns det som sommar, trots det dåliga vädret. Så imorgon bitti ska jag lyxa till min frukost ordentligt minsann!


Bettan är på skroten nu. Pappa och jag lämnade in henne förut. Jag måste ersänna att det kändes lite i hjärtat. Hon bär ju så många minnen med sig...fast de finns kvar även om hon inte gör det. Imorgon så knyklas hon ihop och kommer till bil-himlen... Jag tog ett sista kort på henne innan vi skiljdes åt, en mycket fin sista bild på min första bil. Lilla Bettan hette hon.

Ikväll vill jag äta chips och dip. Lite choklad skulle gå ner med. Mmm. Ska kolla om det slutat regna för i så fall blir det en cykeltur bort till affären.
Ha en underbar kväll allesammans. För det ska jag ha, med mys, chips och tv. Puss!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej gumz!!
Här är det föööör varmt mitt i öknen ingenstans. Inte klookt! Har du hört nått mer om Karlstad? Jag är jättenyfiken!!!
Saknar dig!! KRAMAR

2007-06-01 @ 22:29:35
Postat av: Annika

Hej!
Fasen vad roligt att du ska till Stockholm på intervju, ja du vet ju vart jag villa t du ska flytta :P Är det påd en där akademin skolan som lät så lyxig? SPÄNNANDE!!!
Dom ringde från Shell hem till mig, pappa svarade o sa att jag redan hade sommarjobb, lika bra kanske..
Ha det så trelvigt i Sthlm!! '
KRAMAR

2007-06-02 @ 22:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback